Professionals

MeforYou geeft voorlichting aan professionals, met als doel om psychische klachten in een vroegtijdig stadium te kunnen signaleren. Door het stigma / taboe dat op PTSS en psychische problemen rust, is het nog steeds hard nodig dat de omgeving alert en attent is op de symptomen.

Voorlichting over PTSS

Wij geven voorlichting aan professionals (huisartsen, fysiotherapeuten, psychologen, leerkrachten basisschool, sociaal maatschappelijke opleidingen), omdat professionals nog steeds niet vroeg genoeg de symptomen van PTSS herkennen. Bijvoorbeeld:

Bij de huisarts
Voorbeeld: er komt een vrouw bij de dokter met fysieke en/of psychische problemen. Wanneer de arts weet dat zij een relatie heeft met een geüniformeerde, zou hij/zij door kunnen vragen naar de thuissituatie. Via deze vrouw kan er dan actie worden ondernomen om met de geüniformeerde in gesprek te gaan. Hoe sneller er een behandeling gestart kan worden, hoe groter de kan is op volledig herstel, hiermee blijft verdere impact op het gezin bespaard.

Op school
Voor bijvoorbeeld leerkrachten van de basisschool zou dit kunnen betekenen, dat zij een gedragsverandering bij het kind signaleren, wanneer zij weten dat dit een kind is van iemand uit een geüniformeerd beroep, kan de leerkracht in gesprek gaan met de ouders en evt. adviseren om hulp te zoeken.

Bij de fysiotherapeut
Fysiotherapeuten hebben vaak te maken met chronische klachten zoals fybromialgie/burnout enz. zij kunnen naar aanleiding van de klachten ook doorvragen naar de thuissituatie.

Wij geven voorlichting in de vorm van:

- lezingen
- presentaties
- ervaringsverhalen van partner, kind of getraumatiseerde

In onze lezingen staan de psychische processen centraal en de invloed hiervan op het lichaam, met als doel het vroegtijdig herkennen van symptomen.

Ja, ik wil graag meer informatie over de voorlichting door Stichting MeforYou

MeforYou wil bewustwording creëren door voorlichting, lezingen en presentaties te geven. We hebben standaard presentaties en we maken ze op maat, afgestemd op het publiek. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden door te spreken:

info@stichtingmeforyou.nl

Tel:  06 10 935 364

Heb jij dat gevoel ook wel eens? "Ik weet het echt even niet meer!!!"

Deze website is gehost en gemaakt door Webplace4u uit Bennekom

Copyright © 2015. All Rights Reserved.